Home / semasa / Tun Mahathir terima tekanan dari DAP dan PKR? pendedahan penuh ini anda tak percaya!

Tun Mahathir terima tekanan dari DAP dan PKR? pendedahan penuh ini anda tak percaya!

Tun Mahathir terima tekanan dari DAP dan PKR? pendedahan penuh ini anda tak percaya! |pemerintahan PAKATAN hari ini melihat banyak perkara yang tidak disenang oleh rakyat Malaysia dari segi perlantikan beberapa jawatan penting di kalangan orang bukan islam atau bahasa lainnya kafir. Ketidakpuasan ini pennuh di wall-wall orang melayu yang kononnya kerajaan Pakatan mengabaikan islam

Video sekadar hiasan baca artikel penuh dibawah sumber artikel otai bersih

terbaru menerusi page Otai bersih individu dari page tersebut mendakwa Mahathir telah menerima tekanan DAP dan PKR baca perkongsian penuh dari page tersebut

Ada org inbox admin.. mengadu kata DAP nak kedua seat timbalan speaker dewan rakyat dgn tekan Tun M utk putuskan… dlm masa sama PKR dikatakan nak letak nurul izzah & johari abdul mat letih tu dgn tekan Tun M utk putuskan….

jadi,.. ini jalan cerita yg disampaikan pd admin…. cukup dh buat DAP & cukup dah buat keluarga DSAI admin rasa… skrg ni biar Tun M lantik org yg Tun M layak…. biar mereka bincang sesama mereka tanpa sabotaj atau besar kepala…

Tak kata admin percaya bulat2.. tp kalau benar kita cegah…. kalau salah kita perbetulkan…. umno lagi teruk sbb sah2 dah gadai negara pada China…. elok sebagai pesanan tak salah sbb kita tak blh beri peluang realisasikan kata2 umno ni… admin percaya ini cerita dari umno…. mungkin…. maka, kita harap benda ni tak akan berlaku lah…. sbb umno kan kaki fitnah….

Image may contain: text

PH naik pun bkn sbb pemimpin PH yg bagus… tp sbb kuasa rakyat, sbb pngorbanan rakyat yg ramai kena hukum serta penjara & faktor Tun M…. jadi tolong jgm nak gaduh & rebut jawatan ya…. kami rakyat ada hak utk tarik balik nikmat kau org trm skrg ni…. jgn jadi perangai umno…!!- sumber otai bersih

Sektor Perundangan Dan Kehakiman Dikuasai Bukan Islam? – Nasruddin Hassan

Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasruddin Hassan, di dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, merakamkan keresahan umat Islam mengenai posisi 3 serangkai sektor judisiari yang kini dikuasai oleh figura-figura yang sangat meresahkan umat Islam.

Menurut beliau, 3 perlantikan yang dimaksudkan ialah perlantikan Datuk Liew Vui Keong Menteri di Jabatan Perdana Menteri (bahagian hal ehwal Undang-Undang) , Perlantikan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara pada 5 Jun 2018 dan terbaru perlantikan Tan Sri Richard Malanjum sebagai Ketua Hakim Negara pada 11 Julai 2018.

Nasruddin juga turut membangkitkan, Kerajaan Pakatan Harapan (PH) berjaya memecahkan rekod perlantikan Ketua Hakim Negara dari kalangan bukan Islam sejak pertama kali ia diperkenalkan selepas pembentukan Malaysia 1963. Sebelum itu jawatan tersebut dikenali dengan gelaran Lord Presiden.

Hanya Lord Presiden yang pertama terdiri dari kalangan bukan Islam iaitu Tun Sir James Beveridge Thomson. Kerajaan PH pula menurutnya mengambil sikap memekakkan telinga dari mendengar keluhan dan teguran umat Islam. Perlantikan Ketua Hakim Negara ini menurutnya, turut bakal mengundang petaka buat umat Islam.

“Melihat 3 posisi penting ini telah diisi oleh figure yang sangat meresahkan umat Islam, maka apakah masih ada harapan rakyat khasnya umat Islam untuk melihat masa depan Islam terus terbela di bumi Malaysia ini khasnya dalam hal yang melibatkan undang-undang.

Terutama melihat kepada rekod penghakiman Ketua Hakim Negara yang baharu ini, terdapat corak penghakiman yang tidak menyebelahi Islam.” Beliau turut membangkitkan persoalan sama ada bakal berlaku krisis perlembagaan kerana perletakan jawatan Tun Md Raus Shariff hanya akan berkuatkuasa pada 31 Julai 2018. “Perlantikan Tan Sri Richard Malanjum semalam menjadikan kini Malaysia mempunyai 2 orang Ketua Hakim Negara sebelum berakhir 31 Julai ini.

Mungkinkah juga Tun Md Raus telah dipaksa untuk membuat surat perletakkan jawatan yang baru berkuatkuasa serta merta? Jika masih kekal perletakkan jawatannya efektif pada 31 Julai, maka apakah ini suatu langkah yang berpelembagaan?” Beliau menggambarkan situasi umat Islam semasa seperti terlepas dari mulut harimau lalu dilibas ekor buaya. “Episod apa lagi yang bakal disaksikan oleh umat Islam selepas ini.

Sudahlah Islam terumbang ambing di zaman kerajan BN dahulu, ternyata kini perubahan yang dilaungkan itu rupanya ke arah yang lebih teruk dan buruk. Apakah situasi ini meletakkan umat Islam terlepas dari mulut harimau lalu dilibas ekor buaya?-menara.my

 

 

 

PERHATIAN :

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!