Home / kisah / tinggal bayi dalam kereta kerana mak ayah sibuk berniaga

tinggal bayi dalam kereta kerana mak ayah sibuk berniaga

JANGAN SEBAB KECUAIAN KITA, ANAK JADI MANGSA!!

Panas nak closing panas lagi hati.

 

 

gambar hiasan xde kena mengena

Awat la p tinggai anak-anak dalam keta.

Walaupun air cond dan enjin buka. Tapi tingkap tutup rapat!

Yang baby dok qeyau sampai merah muka!
Berpeluh-peluh!

Yang kakak pun qeyau dah panik kot adik dia qeyau.

Takut sama mama ninja dok kelebek kat keta dia.

Mak ayah boleh dok p tinggai.
Tak kira apa pun ALASAN!

TAK BOLEH dok tinggai anak-anak dalam keta macam tu.

BAHAYA! TAW TAK BAHAYA??

Ishhhh tak puas hati!

Mama tunggu dalam situ tapi tak nampak pun kelibat mak ayah dia.

Tak puas hati bukak pintu amik dukung baby tu.(PINTU TAK KUNCI!)

Lencun peluh!

Pada awalnya,mama bersangka baik..mungkin ibu ada hal terpaksa tinggal sat.

Sampai suami mama p habaq kat DJ bertugas baru laa kelibat mak ayah tu mai.

Ya ALLAH laki bini rupanya??

Si mak pulak langsung tak cakap terima kasih..mungkin segan la .

Panasnya hati Ya ALLAH!

Tinggai sat ka lama ka..
Tu mama tak peduli!!

Pintu tak kunci!
Anak main stereng!

Baby qeyau mendidih!
.
Lagi mendidih hati ni!

*maaf terpaksa letak gambar harap mak ayah dia sedar tak buat lagi!

Mama rasa bertanggungjawab, terbeban dan ganggu emosi selepas tengok kejadian tadi.

Anak kita kecik taw dah tak leh pikiaq.
Kita ni ada ada OTAK gunalah!

Mama ulas berdasarkan apa mama tengok dah jadi.
Selebihnya wallahualam.

Dan Tak sempat mama nak bagi sepatah dua kata,depa dah masuk keta.

*Qeyau =Menangis/Melalak

Mamareen Omar Terima kasih yg sudi komen dn bg pendapat.

Mama paham mmg ramai marah.

Mama pn marah.

Tp kita kenala baca dulu..dan paham situasi.

Ini bukan fitnah.

Apa pun alasan perkara diatas sudah jadi.

Jadi ini bukan fitnah

Mama ada ditempat kejadian lbh 20 minit..

Seblum mama datang mmg mereka sudah ada didalam kereta tanpa ibu bapa.

Pandanglah posting ini dgn penuh hikmah dn pengajaran buat sy dn anda.

Susah dulu xpa..jangan merana kemudiannyaa

Nur Fitri Damia Mamareen Omar….patut akk nyorokkn anak2 dia. Letak kat balai polis…. cakap makbapak dia org tinggalkan dalam kereta. Suruh polis saman dia. Jgn btau dia mana anak2 dia… biar dia cari sendiri sampai jumpa. Rasakan….
 

#PeringatanBersama
#JanganTinggaiAnakDalamKeta

Mamareen Omar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!