Home / kisah rumah tangga / Tak tahan janda selalu ditiduri adik ipar, isteri cadang jodohkan dengan suami

Tak tahan janda selalu ditiduri adik ipar, isteri cadang jodohkan dengan suami

Tak tahan janda selalu ditiduri adik ipar, isteri cadang jodohkan dengan suami

Tak tahan janda selalu ditiduri adik ipar, isteri cadang jodohkan dengan suami | Assalamualaikum. Sy seorg isteri berumur 25 tahun dan ibu kepada 3 orang anak,sy ada niat nk suruh suami sy kawin lagi 1,dengan ibu tunggal umur 23 anak sorang

sy nama kn dia Y yasy kenal Y ni setahun lepas,dia ni gf adik ipar sy,dan diorg pernah bersama beberapa kali,adik ipar sy ada bersuara dengan MIL utk berkawin dgn Y,tapi MIL xsetuju sebab Y ni JANDA dan adik ipar sy ni bujang lagi,MIL xtau yg diorang dah pernh bersama. sy pun tak cerita la sbb mesti dia takkan percaya cakap sy.(suami sy tau,tp die senyap je)

sampai sekarang Y n adik ipar sy masih berhubung n selalu keluar bersamadan Y ckp adik ipar sy selalu juga la ajk dia bersama. Sy xtau la dia ikut @tolak.

adik ipar sy ni boleh tahan ramai juga la perempuan dia chat,sy xtau la adik ipar sy ni serius nak kan Y @ nak main kan je.sekarang ni,sy ade terfikir nk suami sy kawin dn Y ni. sebab xnak Y terus bergelumang dgn dosa,n tolong bimbing Y jadi elok.

ape pandangan wrga2 krt?patut ke x sy suarakan hasrat sy pada suami?pada MIL?sy xde masalah apa2 pun dgn suami,cuma niat sy nak suruh suami kawin dgn Y,sebab xnk Y berterusan macam tu jangan kecam ye,doakan baik baik- krt

 

PANDANGAN DARI NETIZEN
Rizal Rodzuan Aku suspek yg tulis ni bukan isteri tapi suaminya yg dah lama berkenan kat gf kepada adiknya tu huhu. Psl byk lagi cara lain nak elakkan Y berterusan begitu, contohnya bagitau semua org psl hubungan adik iparnya dgn janda tu ke, senyap2 repot pejabat agama buat tangkapan masa diorang tgh projek ke dsb..tapi benda yg paling tak logik seorang isteri buat, iaitu suruh kahwin dgn suami sendiri bukan dgn adik iparnya tu huhu

Firdaus Shakirin Niat awk baik, cuma awk dah pkir baik buruk keputusan yg bakal awk buat? Awk nk suami kawin dgn gf adik dia sendiri…dgn tujuan nk bimbing dan keluarkan gf adik dia drpd maksiat dan dosa…mcm mna dgn mil? Mil bleh trima cadangan ni?

Nak plak, satu hari nnt, mil tahu yg Y tu dh pnah “bersama” adik suami sblum kawin dgn suami…tak ke kena heart attack org tua tu? Hidup ni simple ja sis…lebih baik suh suami bimbing adik sendiri dan nasihat adik dia sendiri supaya tak “merosakkan” kaum awk..

Nanie Nanuel Baik jgn…..adik ipar awak dh pernah bersama dgn Y TU byk kl …esok2 laki awak kawen dgn dia …maseh LG bertemu muka dgn adek ipar awak….lps tu???mengimbau kenangan??lps tu????pikir sendiri….sejarah mungkin berulang

Nadi Mustapa Klu betul la..apa yg dikata..niat tu ..dah baik..syukur alhamdulillah…yg tak baiknya..kawan awak tu..sekendal dengan adik ipar awak…yg ditakuti nanti selepas kawen masih berhubung…tak salah klu nak tolong..supaya jadi baik..tapi kena fikir masak2 ..sbb perkara ni..bkn main2 dan bkn untuk cuba2

PANDANGAN NETIZEN YANG PANJANG LEBAR PETIKAN  Alexandra Zulkarnain

Sis, klu aku jadi suami kau, aku tolak mentah2 cadangan kau ni. Malah aku marah. Sb apa? Sb kau nak suruh aku bertanggungjawab ke atas seorg perempuan yg rosak, dan kerosakannya pula disebabkan oleh org lain. Bukan oleh aku. Kenapa aku pula yg kena pikul tanggungjawab tu?

Klu setakat janda, BERMARUAH, takpe lg. Tapi ni, tidur dgn lelaki lain, bekas adik pula tu. Tak kekok ke nanti adik tu jumpa kakak iparnya sendiri yg pernah jadi bekasnya? Mana nak letak muka abg? Maruah abg? Entah2 nanti dah kahwin, isteri kedua msh berkasih-sayang dgn adik di belakang abg. Ingat semudah makan kacang ke?

Walau niat tu baik sekalipun, tapi pd pendapat aku, tak kena pd tempatnya. Yg salah skg ni, adik ipar kau. Dialah yg kena pikul tanggungjawab tu, bukan abg dia. Janda tu pun lagilah salah, kenapa murah sgt? Kenapa menggadaikan maruah diri?

Yg kena berubah skg ni, adalah 2 org tu. Kau tak patut masuk campur. Kau hanya blh bagi nasihat kat janda tu, dan suami kau bagi nasihat kat adik dia. Klu kau masuk campur, dan seandainya kau buat keputusan yg salah, kehidupan kau sendiri yg akhirnya akan bermasalah.

Elok2 skg takde masalah, kau pula nak cari masalah. Lbh baik kau fokus pd rumahtangga kau. Janda tu bukan tanggungjawab kau. Lbh baik jgn memandai-mandai. Kang klu dia kahwin dgn suami kau lepas tu hasut suami kau ceraikan kau pula, kau nk ckp apa? Bukan bersangka buruk, tapi REALITI dunia skg.

Nak tlg org, ada bnyk cara. Tapi bukan dgn cara merisikokan rumahtangga sendiri. Jgn sampai terkena, ‘nak tolong janda, tapi isteri sendiri dijandakan’.

Sekian. Terima kasih.

APA PULA KATA ANDA?  SILA KONGSIKAN PENDAPAT DI BAWAH
PERHATIAN

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

 

One comment

  1. Pada pendapat saya, lupakan niat baik awak tu. Risiko terlalu tinggi. Banyak lagi cara lain yg boleh digunakan untuk membantu janda tu. Report ke Jabatan Agama aau awak sendiri bagi khidmat nasihat kaunseling kpd janda dan adik ipar awak ni. Awak tak sayang suami awak ke? Sanggup bermadu? Cuba fikir secara negetif, lepas awak kahwinkan suami awak dgn janda tu, tak lama kemudian suami awak mula dingin pada awak, apa perasaan awak? Dingin mgkin disebabkan oleh bbrp perkara. 1. mgkin janda melayan suami awak lagi baik dari awak. 2. Janda tu dan saiko suami awak dan suruh ceraikan awak. 3. fikirlah sendiri yg lain…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!