Home / kesihatan / Patutla kawan saya tiada anak, Rupanya Faraj dia bau macam bangkai!

Patutla kawan saya tiada anak, Rupanya Faraj dia bau macam bangkai!

Patutla kawan saya tiada anak, Rupanya Faraj dia bau macam bangkai!
Patutla kawan saya tiada anak, Rupanya Faraj dia bau macam bangkai!

Patutla kawan saya tiada anak, Rupanya Faraj dia bau macam bangkai! | Assalam , dulu saya ada kawan , dye dah kawin 6 tahun tapi masih tak dikurniakan anak , suatu hary tuu dye ceritakan dekat sayaa ,keputihan dia sudah bertukar warna hijau dan sangat gatal,then nak kencing sakit sangat ,bila saya dekat dengan dia bauu kuat sangat ,macam bauu bangkai ..

Saya ada tegur suruh pakai pencuci wanita biar keputihan hilang ,dye balas “ta bagos nanty kau mandol ,pencuci wanita boleh memandulkan org ”

saya bantah itu Allah yg tentukan sama ada nak dapat zuriat atau tidak ,saya dari muda sampai sekarang tak penah miss pakai pencuci wanita

,alhamdulillah Allah kurniakan seorang anak .. NAK TANYA JE KENAPA BOLEH YA KEPUTIHAN BERTUKAR HIJAU HINGGA BERBAUU- info ibu hamil

antara-komen-komen yang dikongsikan oleh ibu-ibu dan wanita di dalam komen tersebut

kepada wanita tolonglah jaga alat sulit anda sebaik mungkin kerana ia aset yang sangat berharga jangan tanya jika anda ditinggalkan oleh suami satu hari nanti jika perkara penting itulah anda tidak boleh jaga

penulis kongsikan dengan anda 9 Tips Berkesan Supaya ‘Miss V’ Kekal Wangi Sepanjang Hari

“Alamak, kenapa ada bau semacam je kat ‘Miss V’ aku ni? Ish tak selesanya. Nampaknya kena cuci ni dengan feminine wash bagi hilangkan bau yang kurang enak”

Memang serba tak kena dan kurang selesa jika ‘Miss V’ atau faraj berbau yang kurang menyenangkan. Apatah jika diikuti dengan rasa gatal-gatal.

Biasanya faraj yang sihat tidak mengeluarkan sebarang bau. Faraj berbau jika adanya jangkitan bakteria.

Untuk mengelakkan faraj mengeluarkan bau akibat dijangkiti oleh bakteria, praktikkan langkah-langkah ini.

Ini 9 Tips Berkesan Supaya ‘Miss V’ Kekal Wangi Sepanjang Hari

1. Utamakan kebersihan diri

Cuci badan dengan kerap agar bakteria yang berkumpul pada kulit terutamanya di pelipat dapat dibuang secara tak langsung mengurangkan bau yang kurang enak.

Bila mandi, pastikan sabun bersih-bersih!

2. Guna sabun natural

Faraj adalah anggota yang sangat sensitif.

Jika tersalah guna sabun yang sesuai, ia boleh menyebabkan kestabilan kawasan ‘Miss V’ terganggu hingga menyebabkan faraj berbau dan gatal-gatal.

Elak guna sabun yang mengandungi perfume, banyak kandungan bahan tidak asli dan antibakteria. Sebaiknya ambil jenis fragrance-free.

3. Elak douche

Douche adalah sejenis cairan dan alatan pembersih vagina.

Ia digunakan untuk membersihkan vagina dengan lebih efektif. Namun, pastikan anda hanya melakukannya atas arahan doktor.

Ini kerana jika dilakukan sewenang-wenangnya boleh menyebabkan ketidakseimbangan pada bakteria semula jadi yang ada dalam faraj yang boleh mengakibatkan berlakunya jangkitan.

4. Lap dengan betul

Selepas cuci, lap faraj dengan betul iaitu dari depan ke belakang sehingga benar-benar kering.Jika tidak, bakteria mudah berkumpul pada kawasan lembap dan menyebabkan jangkitan pada faraj.Apabila adanya jangkitan, maka dengan mudah faraj berbau busuk.

5. Kurangkan guna produk feminine wash

Bukan tidak boleh tapi pastikan ia tidak mengganggu kestabilan bakteria dalam faraj.

Elak juga guna feminine wash yang memberi keharuman pada faraj kerana jangkitan mudah merebak jika mengguna produk sebegini.Pastikan feminine wash yang digunakan adalah water based atau silicone based.

6. Pakai seluar dalam yang bersih dan longgar

Elak guna seluar dalam yang sama lebih daripada 24 jam kerana ia boleh mengumpulkan bakteria.Pastikan juga ia tidak terlalu ketat kerana faraj perlu ‘bernafas’.

7. Ambil makanan yang boleh mewangikan faraj

Yogurt dan buah nanas jika kerap dimakan boleh mengelakkan faraj berbau.Bakteria baik dalam yogurt membantu mengekalkan kesimbangan pH dalam faraj.

8. Kurangkan ambil makanan bergula

Gula yang tinggi dalam badan boleh meningkatkan lagi penghasilan bakteria dalam badan dan jangkitan kulat yang menjadi punca faraj berbau.Jadi, elakkan mengambil makanan yang tinggi kandungan gula.

9. Cukur atau trim bulu pada ‘Miss V’

Bulu yang terlalu panjang menjadi pemangkin bagi bakteria untuk membiak.Pastikan anda cukur atau gunting bulu pada kawasan tersebut secara kerap untuk mengelakkan bakteria berkumpul.

Kebersihan penting bukan saja untuk mengelak faraj berbau, tetapi boleh menyebabkan masalah lain seperti kencing kotor atau keputihan.

Banyak sebab terjadinya masalah faraj berbau,Antaranya jangkitan yis atau kulat, jangkitan bakteria, herpes, penyakit kelamin malah hubungan intim juga boleh jadi penyebab.Sebab itu, setiap kali ke tandas atau pun membuat hubungan intim, segera bersihkan diri dengan betul.siraplimau.com/helangmerah.com

PERHATIAN :

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!