Home / kesihatan / hukum isteri makan pil pencegah kehamilan tanpa pengetahuan suami?.kami dah setahun kahwin

hukum isteri makan pil pencegah kehamilan tanpa pengetahuan suami?.kami dah setahun kahwin

salam min,ape hukum isteri makan pil pencegah kehamilan tanpa pengetahuan suami?.kami dah setahun kahwin belum ada zuriat,aku ingat memang belum rezeki rupanya isteri aku sengaje taknak mengandung..sebelum ni aku tak pernah tahu dia ambil ubat tu untuk elak mengandung,tapi tadi masa keluar lunch aku nampak dia masuk farmasi..aku ikut dia sebab nak terkejutkan dia tapi aku yang terkejut sebab dengar dia mintak pil tu dekat kaunter,balik kerja tadi dia cakap dengan aku dia ambil pil tu sebab belum bersedia nak ada anak..aku jadi menyampah tengok muka dia,setahun aku hidup dalam penipuan orang yang aku sayang.

video hiasan dari gogle

respon fb dari krt

Syazend Lee Bincang dlu.. Jgn trus fkir nak kawen lain (idea bodo dr lelaki bodo) .. Otak tu jgn letak kat tapak kaki.. Pil perancang bukan utk mncegah kehamilan sje.. Nak betul kan period cycle pun ade.. Tnye la dlu kot2 die ade mslah… Xbrani nak melahirkan ke ape.. Jd sbgai suami bg lah smngat.. Igt sedap ke kluar kan manusia dr lubang yg korg sondol tu.. Xpun msih lg nak enjoy sbgai kekasih si suami… Nk mnje2.. . Nnt dh ade anak.. Jarak perhbubgan suami istri tu akan ade…ssah nak bsama.. Mulut org ckap snang la.. Msih lg syg wlpun branak pinak.. Syg tu mmg ttap akan ade.. Tp akrab ke x mcm zman cinte2… Jd ape2 pun.. Bincang baik2 dgn istri.. Jgn ambil mudah ikot ckap org utk mnghancurkan rmh tgga sdri dgn kawen lain… Klau dh jnji sehidup semati.. Kesetiaan suami istri.. Jd kekal kan.. Usaha.. Jgn putus asa.. Sentiasa berfkiran positif… Jauhi bnde yg negatif…jgn tllu mudah mghukum ssorg itu berdosa seolah2 dri2 sndri spt banyak sgt pahala.. Sekian..

Bijan Kazar Perkahwinan utk apa kalau bukan untuk zuriat? Kau berhak cari yang lain. Tapi nasihatkan dulu isteri tu. Ada sesetengah org taknak mengandung sebab takut bentuk badan berubah. Kalau kau bincang dengan dia masih tak jalan jugak. Bagi kata dua. Teruskan pernikahan atau penceraian atau dimadukan(kalau mampu).

P/s :Awal2 dah ambik pil perancang lepas tu nanti susah nak mengandung mula la meroyan,menyesal.

Nieyza Rosz Kadang bukan sebab bentuk fizikal je.. Mungkin die rasa x sedia dr segi mental, dr segi kewangan.. Nk ada anak ni komitmen kene ada.. Kdg2 sisuami nak anak tp x bantu kerja rumah.. Kewangan pon isteri kene support.. Byk punca die.. Bincang sama isteri hati ke hati.. Ubah ape yg perlu berubah in shaa allah terbuka hati isteri tu nak anak..

Cheyah Bt Pak Choh Mmg lerr pil perancang bkn utk cegah Hamil ja.tapi bini si tuan post ni terang2 bgtau dia ambek pil perancang sbb x sedia nk ngandung lg.haaa kau rasa?halah2

Bijan Kazar Ummu Alya. Kalau taknak anak tak perlu kahwin. Benda ni basic. Tak kahwin tak ada anak. Kahwin ada anak. Kalau rasa belum bersedia jadi kenapa berkahwin? Kalau nak makan perancang kenapa tak minta izin suami? Sedangkan kita nak buat apa2 sebelum kahwin dulu pun minta izin mak ayah. Nak makan pun kena berdoa dengan Allah dulu.

Bijan Kazar Post tuan tanah pasal isteri ambik perancang. Jadi komen berdasarkan apa yg dipostkan. Dan betul niat perkahwinan kerana Allah. Tapi kena faham pulak tujuan perkahwinan tu untuk apa.

PERHATIAN :

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!