Home / kisah rumah tangga / Bukan dia sorang ada ‘bebird’ dik! – Isteri muda kemaruk nafkah batin diabaikan suami

Bukan dia sorang ada ‘bebird’ dik! – Isteri muda kemaruk nafkah batin diabaikan suami

Siapa yang 'tiduri' awak ?- netizen pelik 8 tahun tak disentuh isteri boleh hamil

Bukan dia sorang ada ‘bebird’ dik! – Isteri muda kemaruk nafkah batin diabaikan suami  | Salam admin.Saya baru melahirkan anak tapi anak saya meninggal dunia.Masih ingat ke saya pernah post pasal suami saya sakit di rumah madu dan saya tidak dibenarkan melihat suami oleh isteri kedua suami saya.

Saya sedih sgt hari ni baru 8 hari saya berpantang, suami menyatakan dia sudah tawar hati utk hidup bersama saya.
16 tahun usia perkahwinan saya dengan suami, 3 tahun hidup bermadu yg cukup mengcekam jiwa saya. Saya pun ada kekurangan, tapi mengapa perlu rampas suami saya dengan kejam.

Saya cuba pujuk hati saya utk terima ketentuan in.Sebab dlm 3 tahun hidup bermadu sy diabaikan nafkah zahir dan batin.
Saya perlu merayu utk nafkah batin kerna saya muda lagi takut tergoda. Saya jatuhkan airmuka saya utk meminta seperti peminta sedekah dgn suami utk nafkah batin.

Sedih.. Jatuh airmata..Saya dah pujuk hati saya tidak memgapalah asalkan suami saya blk sekejap…Bertahan saya tapi kasih syg suami makin hilang.

Saya mengandung sendirian.Doakan saya ada kekuatan utk mendengar luahan hati suami sy mengapa dia mengambil keputusan utk menceraikan saya…

Doakan juga agar saya tabah.Cinta sy dgn dia dr tiada apa2 pun hanya motor ex5, duduk rumah sewa.. Bergadai barang kemas utk jamin keluar lokap, sy tidak pernah tinggal dia ketika susah, selalu support modal, Yamaha, masa apa dia minat..

Tapi hari saya bakal diberikan gelaran janda demi seorang janda…Semoga bahagia.. Maafkan segala kekurangan saya..

 

KOMEN-KOMEN NETIZEN
Herra Iluna Sis, u need to learn ur hak as a wife. Marriage class da ajar bab ni semua. Pergi rujuk kepada proper religious authority. I understand how u feel sbb my mum went thru 35years of marriage for a man who throws fitnahs amd destroys his own family for his own selfless ego… I wish u all the best for nothing is over unless its end of the world.

Ziezah IbraAlhamdulillah klu dia lepaskan ko dik, apa bodoh sgt…dia x senangkn hidup ko, dia dh tawar hati dgn ko, ko slalu keluarkn dia dr lokap..dia dah ada bini lain…lepas dr dia mcm ko lepas dr neraka..ko muda lg, insha Allah ada jodoh, hati2 memilih selepas ini, bkn dia sorang je dlm dunia ni yg ada bebird dik oiii

Mohd Khairul Teruskan melangkah sis…
1…Dlm hdup xsemua apa yg kita miliki hri ini kekal utk hri esok…
2…patah tumbuh hilang berganti….
3…usah dikesali sbb semua itu dah di tulis pjlnan hdup kita ni
4…cari pendapatan…aturkan perjalanan akan dtg…
5….org diuji ni mmg antara org yg berjiwa besar…sabar itu indah!

Mohd Izzat Akmal Jangan tunjuk awak terhegeh2 kt dia. Lagi teruk nanti awak kena/rasa. Just buat macam awak takdak rasa apa apa. Percaya laa dia sendiri akan merayu2 mintak maaf. Selagi dok tunjuk yg kita syg kat dia laa selagi tu dia tak hargai, sebab dia tau benda tu datang sendiri. So sis buat biasa ja. Ingat janda tak laku ka?

Catherine Dindat Dah abis pantang ni sis, lap air mata tu.. Senyum utk anak2.. Kuatkan diri utk buktikan awak lebih bermakna tanpa lelaki kurang kegunaan mcm dia.

Once airmata akak dah kering nanti, akak cari kehidupan baru.. Pergi cari jalan utk perbaiki kehidupan, ketepikan hal mengenai lelaki..

Belajar buat bisnes, belajar kembangan cara pemikiran sebagai wanita kuat..prove to them you re much better living without them. Saya doa akak berjaya, tak usah jutawan asal berjaya hidup senang yg mencukupi segala keperluan akak dan anak2..

Sekarang nasi dah nak jadi bubur, akak korbankan diri jadi janda untuk janda? Buat janda yg rampas suami akak ni aku nak cakap “hang memang babi sondol, tunggu surat permohonan aku dari pihak pulis dan perhilitan lulus aku bunuh kau babi”

Bella Umayra Sorry kalau generalised. But sorry to say, kebanyakan betina penyondol yg kononnya sanggup hidup bermadu ni , kebanyakannya ada niat & hati yg jahat!!!

Sama ada hasut laki sampai cerai bini pertama, atau hasut laki lebihkan masa dgn dia. Bila dah tua sapu semua duit epf laki tapi bila laki terlantar, hantar balik rumah bini pertama.

Dah byk tgk mcm ni. Akhirnya dah tua nnt, laki tu menyesal bini kedua lari dgn duit, bini pertama yg dia buang dulu yg cuci taik dia. Ada kifarah utk perampas yg berhati busuk!! And suami yg tak adil!! Allah maha adil..

PERHATIAN

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!