Home / Uncategorized / Cybertrooper umno serang MYDIN

Cybertrooper umno serang MYDIN

Cybertrooper umno serang MYDIN
Cybertrooper umno serang MYDIN

Cybertrooper umno serang MYDIN | Dalam artikel sebelum ini admi telah kongsikan Dakwa Rakyat Malaysia semakin susah Menteri sound Pengarah Urusan Mydin | Kenyataan balas menteri UMNO terhadap kritikan seorang ahli perniagaan berhubung realiti sebenar rakyat terbawah menyerlahkan lagi wajah sebenar kerajaan UMNO yang tidak mempedulikan nasib golongan miskin di negara ini.

Pengarah Urusan Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin sebelum ini dilaporkan berkata rakyat tidak mempunyai wang yang cukup untuk dibelanjakan walaupun pertumbuhan ekonomi Malaysia kukuh.

Bagaimanapun Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Rahman Dahlan tidak senang dengan kenyataan tersebut, sekaligus memberikan alasan dangkal bagi mempertahankan kerajaan UMNO.

“Prestasi ekonomi dan keadaan sesebuah negara, tidak boleh dinilai hanya daripada satu sub-sektor, seperti industri pasaraya besar sahaja.

“Penggunaan swasta terus menjadi penyumbang terbesar kepada ekonomi Malaysia dengan peratusan sumbangan kepada KDNK sejumlah 53.2%, atau RM589.7 bilion,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Pun begitu bagi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kadar pertumbuhan KDNK yang tinggi tidak memberi apa-apa makna jika golongan miskin negara ini terus berdepan tekanan ekoran peningkatan kos sara hidup.

“Rahman Dahlan bercakap mengenai angka mikro, ia tidak penting, apa yang penting adalah harga makanan yang harus dimakan setiap hari untuk terus hidup telah meningkat secara mendadak,” ujarnya dalam sidang media di Ibu Pejabat DAP, hari ini.

Beliau memberi contoh sayur kobis yang harganya meningkat 29 peratus dan ikan kembung hitam yang meningkat 20 peratus sejak lima tahun lepas.

“Ini adalah makanan yang sering dibeli orang golongan miskin dan harganya naik begitu mendadak,” tambahnya.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata kerajaan UMNO tidak sensitif terhadap kesusahan rakyat miskin di negara ini apabila berterusan menafikan hakikat itu.

“Itu sebabnya kami (pembangkang) kata GST (cukai barangan dan perkhidmatan) beri impak yang besar kepada perbelanjaan rakyat biasa.

“Jika kita mahu kualiti hidup rakyat biasa ditingkatkan, GST perlu dihapuskan,” tegasnya.

Sehubungan itu, Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan menggesa kerajaan melaksanakan kajian mendalam mengenai realiti sebenar rakyat terbawah.

“Dia (Ameer) menyatakan fakta. (Kerajaan) Buatlah kajian. Jangan hanya tahu hentam beliau sahaja, kerana yang terkesan adalah rakyat biasa. (lakukan kajian) Bukan sahaja di Kuala Lumpur, tetapi di seluruh negara,” ujarnya. – Roketkini.com

namun seperti biasa setiap kali mana-mana yang mengecam UMNO pasti cybertrooper akan menyerang individu tersebut habis-habisan itulah yang berlaku di Malaysia ini antara page cybertrooper umno yang mula menyerang MYDIN

Susulan yang disebarkan oleh penang kini tersebut ini antara komen2 yang dilongtarkan oleh netizen

Asrul Sani hang kena tgk…yg shopping di mydin ni golongan berpendapatan rendah dan sederhana. Golongan kaya tak jejak kat mydin. Jaya Grocer..Cold Storage tu tempat orang kaya shopping barang dapur. Aeon Big..Giants yg banyak tutup hang tak mau masukkan sekali ka dalam carta hang?

Zainudin Elias Datuk Amer tidak bercakap mengenai Mydin. Beliau bercakap mengenai retail bisnes di M’sia yg mana Mydin adalah satu dr 3 main players. Beliau memberi pandangan berdasarkan fakta bukan ikut sedap mulut. BTW, kalau rakyat/kerajaan x setuju dengan pandangan beliau, apa yg mydin akan rugi? Mydin akan terus kaya, rakyat m’sia yg makin hari makin susah nk beli barang kerana harga yang melambung2

Haikalao Harisao Org umno mmg suka up status yg mengundang kekecaman ke hahaha. Dari penyokong hingga ke menteri. Tolong la jngn bagi fakta propaganda ini. Rakyat malaysia bukan bodoh aiyaa

Dalam Kembara Terimalah hakikat min oiii…mydin tu berniaga,dia tahu la ratyat ada duit ka xdak bila rugi,bukan mcm min, berpolitik memanjang mana ambik tau pasal ekonomi ratyat…

Zull Bakar Aku setuju dgn statement mydin..dia melihat sehingga ke akar ubi..golongan berpendapatan rendah..mydin tidak mngambil untung byk..lihat harga jualannya..dan support barangan iks..apa yg dinyatakan berasaskan data..krna kbnykkn kita membeli di sana..tkasih buat mydin..moga terus mmbantu rakyat..n berjaya

Thiagu Mohanan Petrol naik harga ada update ke min??? Kalo turun cpt je update… btw nnt lps PRU jgn lupa ambe anugerah “Penjilat No.1” kt Jibby ye…

Mohd Azmil Kata mangkaq marah…hang tau dak mydin nie org lagu mana yg dok p shoping…banding harga pasaraya lain mydin murah lagi la…boleh la beli barang…serupa tue jugak perkakas sekolah anak…harga ok lah dari tesco …hang mana tau apa..

 

PERHATIAN :

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *