Home / kisah / 3 Sebab mengapa lelaki bujang takut kahwin & Suami orang pula disondol wanita cantik!

3 Sebab mengapa lelaki bujang takut kahwin & Suami orang pula disondol wanita cantik!

3 Sebab mengapa lelaki bujang takut kahwin & Suami orang pula disondol wanita cantik!
3 Sebab mengapa lelaki bujang takut kahwin & Suami orang pula disondol wanita cantik!

3 Sebab mengapa lelaki bujang takut kahwin & Suami orang pula disondol wanita cantik! | Assalam dan slmt sejahtera korang, aku nak luahkan la sebagai lelaki yg memikir masa depan. Umo dah 24. Begini, korang pun faham dgn kos sara hdup yg makin tinggi skang. Laluan kehidupan pun byk cabaran. Aku akan terangkan sebabnya.

(1) Berkahwin. Sekarang, byk wanita2 muda yg teringin nak kahwin dgn jejaka idaman/berfantasi dlu. Tp, korang fham ke? Lelaki sentiasa fkir cara utk menampung kehidupan bersama nnt. Dh la demand nk majlis itu ini, ditambah sifat korang yg complicated.

Lau dh biasa hdup selesa ngan keluarga, korang bukan nk sgt kuar dr comfort zone utk hdup ssah dgn laki. Semuanya kna disediakan dpan mata.

Jgn bangga lau korang xmampu hdup berdiri ats kaki sndri. Lpas kahwin, bakal suami yg tanggung segalanya. Ini la yg buat rmai laki berfikir lama utk truskan niat berkahwin.Slps kahwin, hanya suami isteri akn tempuh keperitan sbnr dunia ni.

(2) Hutang. Sudahlah kos majlis tinggi ats 10k, lepas tu nak beli rmah plk yg harga semasa skang 120k keats. Deposit lg nk sediakan 10%. Gaji basic dh la 1500. Fuhh perit nk kumpul balik lps abis kt majlis kahwin je. Lau suami gaji besar xpe la 3k keats. Lau yg isteri suri rmah je, mau pening laki nk dpt gaji besar dlm tempoh lama. Fkir lg hutang kete myvi baru (wanita bkan pndg sgt kete kancil, aircond xsejuk, kecik, lambat), hutang PT (lau ad), cukai itu ini, belanja rmah, belanja jalan2, belanja makan2. Hurmm

(3) Membimbing. Ingat senang ke nk layan karenah korang yg pelik2. Masa bercinta, leh la terima itu ini. Dh kahwin, maunya serabut tiap2 hari. Akhir zaman ni, nk bimbing anak isteri kna berilmu, kurang ilmu agama, ilmu kekeluargaan tunggang langgang la rmh tangga. Sedangkan diri sndri pun masih xkukuh. Bila ad anak nnt, kna bimbing anak ikut zamannya. Pastu bertambah lg kos belanja anak. Huhu

Sbb tu la rmai lelaki menangguhkan perkahwinan skang. Korang ajk kahwin pun, rmai laki yg masih xmampu dr segi ilmu agama serta kestabilan kewangan dan aset.

Ini untuk laki bagus yg fkir masa dpan yg baik demi bakal membina keluarga nnt. Korang yg wanita cri la laki berusia yg stabil segalanya, aku pun bukan lah lelaki yg baik utk korg. Korang berhak memilih calon suami utk hdup bahagia dan selesa. Itu pun lau ad masih rmai lagi lelaki bujang, bersegak masih xdimiliki hatinya.

Biasanya laki2 cmtu dh berpunya. Kena sondol smpai berjaya la yea. Sbb tu rmai laki yg dh berjaya hdupnya disondol pompuan lain blkg2. Itu la serba sedikit tanggungjwb laki yg sgt2 besar. Nk wt cmna utk dpt rezeki lbih lps kahwin, klu pihak wanita sndri yg menyukarkan urusan perkahwinan dan nk laki stabil. Okey sekian.

 

PERHATIAN :

LELONG BARANGAN WANITA START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN PANCING START DARI RM1 JOIN SEKARANG

LELONG TELEFON BIMBIT NOKIA BARU RM1

LELONG!! MESIN BASUH MINI BERHARGA RM350 DENGAN BIDAAN BERMULA RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG BARANGAN HANDBEG BERJENAMA DI LELONG DENGAN RM 1 JOIN SEKARANG

LELONG! BARANGAN BABY DILELONG MURAH-MURAH START RM1 JOIN SEKARANG
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *